Πληροφορίες για την εκπαίδευση στο Ψυχόδραμα-Κοινωνιόδραμα και Κοινωνιομετρία στο ΚΕΜΕΚΕΨ Η εκπαίδευση που παρέχει το Κέντρο είναι ολοκληρωμένη και οδηγεί στον επιστημονικό και επαγγελματικό τίτλο του/της Ψυχοδραματιστή / Ψυχοδραματίστριας. Από το 2008 μέχρι σήμερα έχει οργανωθεί και παρέχεται ένα πλήρες πρόγραμμα εκπαίδευσης στην φιλοσοφία και τη μεθοδολογία του J.L Moreno πατέρα του Ψυχοδράματος, Κοινωνιοδράματος και της Κοινωνιομετρίας. Από το 2016 το Κέντρο είναι επίσημα μέλος οργανωτικό της FEPTO(Federation of European Psychodrama Training Organizations) και το πρόγραμμα σπουδών του ακολουθεί τα πρότυπα της Ομοσπονδίας. Σε αυτήν την ενότητα μπορείτε να ενημερωθείτε για το πλήρες πρόγραμμα εκπαίδευσης στο Ψυχόδραμα, Κοινωνιόδραμα και την Κοινωνιομετρία όπως και για επιμέρους εκπαιδευτικά εργαστήρια που προσφέρονται από το Κέντρο. Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Η εκπαίδευση στο Ψυχόδραμα το Κοινωνιόδραμα και την Κοινωνιομετρία είναι μια πρόταση του Κέντρου στην ελληνική πραγματικότητα, στοχεύοντας να εξοικειώσει και να εμπλουτίσει τους κοινωνικούς επιστήμονες της με
Για την απόκτηση του πλήρους οδηγού σπουδών απευθυνθείτε στην γραμματεία του Κέντρου.
Λίγα λόγια για την κουλτούρα και το μοντέλο της εκπαίδευσης στο ΚΕΜΕΚΕΨ/ΣΣΗ εκπαίδευση είναι βιωματική στο μεγαλύτερο μέρος της ενώ την διέπουν οι αρχές και το μοντέλο της συλλογικής- συνεργατικής μάθησης. Από την αρχή της ένταξης κάθε εκπαιδευόμενου/ης στην εκπαιδευτική ομάδα και διαδικασία, ακολουθούνται μια σειρά συνεργασιών και οι συνεργασίες περιλαμβάνουν τη διδασκαλία ενός μαθητή στον άλλο μέσα από την δημιουργία μικρών ομάδων με διαφορετικές αναθέσεις. Στην ίδια εκπαιδευτική ομάδα εντάσσονται όλοι οι εκπαιδευόμενοι/μενες και από διαφορετικά στάδια εκπαίδευσης. Οι μεγαλύτεροι έχουν ανάγκη τους νεώτερους για μετάδοση των γνώσεων τους και οι νεώτεροι επίσης για να προκαλέσουν τα ερεθίσματα και να πάρουν απαντήσεις από τους ομότιμους τους. Το σημαντικότερο είναι ότι οι εκπαιδευόμενοι είναι υπεύθυνοι τόσο για την δική τους εκπαίδευση όσο και των άλλων μέσα από την επίτευξη κοινών στόχων. Ο κοινός στόχος αφορά την κατανόηση της θεωρίας όσο και την εφαρμογή της μεθοδολογίας. Η γνώση δημιουργείται και μεταμορφώνεται, οι μαθητευόμενοι/μενες, ενεργοποιώντας τις ήδη υπάρχουσες γνωστικές τους δομές βάση των ειδικοτήτων τους, δημιουργούν νέες δομές και δεξιότητες μέσα από τις οποίες τελικά αναπτύσσουν έναν νέο επαγγελματικό ρόλο του/της ψυχοδραματιστή/τίστριας. Τα οφέλη είναι πολλά γιατί ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο η αυτονομία τους και η αυτό κατευθυνόμενη μάθηση με τις ιδιαιτερότητες αλλά και τις διαφορές της από άτομο σε άτομο. Οι εκπαιδευόμενοι/μενες αιτιολογούν, ρωτούν συζητούν και διαπραγματεύονται τις πεποιθήσεις τους παίρνοντας έναν ενεργητικότατο ρόλο στην μάθηση και αποκτούν ευθύνη για τον ρόλο του ερευνητή /τριας προκειμένου να κατακτήσουν τον νέο ρόλο με επάρκεια. Τέλος οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν, αποτελεί ένα κοινωνικό προϊόν της ομάδας, μέσα από την οποία εκπαιδεύονται ενώ στην πορεία η γνώση αυτή εσωτερικεύεται ατομικά από τον καθένα και την καθεμία. Στην μαθητοκεντρική διάσταση που έχει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αυτοαξιολόγηση, στην αξιολόγηση της ομάδας, και των βασικών εκπαιδευτών/τριών της. Οι άξονες της αυτοαξιολόγησης είναι ο αυθορμητισμός και η δημιουργικότητα σαν βασικές έννοιες της θεωρίας των ρόλων, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία (ποσοτική και ποιοτική), ο σεβασμός ως διαπροσωπική δεξιότητα, και τέλος η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα. Ο/η κάθε εκπαιδευόμενος/η έρχεται με την επαγγελματική του/της ταυτότητα και το Κέντρο σέβεται και αναδεικνύει την ταυτότητα αυτή, εμπλουτίζοντας την με τα πολύτιμα εργαλεία την φιλοσοφία και την μεθοδολογία του Μορένο. Με την εκπαίδευση που παρέχει το Κέντρο, θέλουμε να αναδείξουμε την διαφορετικότητα και την μοναδικότητα του καθενός και της καθεμιάς ως ανεκτίμητη αξία. |