Κέντρο Μελέτης και Εφαρμογής του Ψυχοδράματος | Σοφία Συμεωνίδου
EN
Πρόγραμμα εκπαίδευσης

Πληροφορίες για την εκπαίδευση στο Ψυχόδραμα-Κοινωνιόδραμα και Κοινωνιομετρία στο ΚΕΜΕΚΕΨ

Η εκπαίδευση που παρέχει το Κέντρο είναι ολοκληρωμένη και οδηγεί στον επιστημονικό και επαγγελματικό τίτλο του/της Ψυχοδραματιστή / Ψυχοδραματίστριας.

Από το 2008 μέχρι σήμερα έχει οργανωθεί και παρέχεται ένα πλήρες πρόγραμμα εκπαίδευσης στην φιλοσοφία και τη μεθοδολογία του J.L Moreno πατέρα του Ψυχοδράματος, Κοινωνιοδράματος και της Κοινωνιομετρίας. Από το 2016 το Κέντρο είναι επίσημα μέλος οργανωτικό της FEPTO(Federation of European Psychodrama Training Organizations) και το πρόγραμμα σπουδών του ακολουθεί τα πρότυπα της Ομοσπονδίας.

Σε αυτήν την ενότητα μπορείτε να ενημερωθείτε για το πλήρες πρόγραμμα εκπαίδευσης στο Ψυχόδραμα, Κοινωνιόδραμα και την Κοινωνιομετρία όπως και για επιμέρους εκπαιδευτικά εργαστήρια που προσφέρονται από το Κέντρο.

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση στο Ψυχόδραμα το Κοινωνιόδραμα και την Κοινωνιομετρία είναι μια πρόταση του Κέντρου στην ελληνική πραγματικότητα, στοχεύοντας να εξοικειώσει και να εμπλουτίσει τους κοινωνικούς επιστήμονες της με

  • Εργαλεία κοινωνικών παρεμβάσεων στις διάφορες κοινωνικές δομές όπως η ψυχική υγεία, η εκπαίδευση, οι δομές υποστήριξης κοινωνικά ευάλωτων ομάδων, στον πολιτισμό κ.α,
  • Η εκπαίδευση, έχει σχεδιαστεί με άξονα την συμπερίληψη ανθρώπων και ειδικοτήτων. Η πλούσια θεωρία του Μορένο, έχει εφαρμογή και είναι επίκαιρη πιο πολύ από ποτέ άλλοτε στην σύγχρονη κοινωνία σε πολλά και διαφορετικά περιβάλλοντα, όπου υπάρχουν ομάδες και συλλογικότητες.
  • Μέσα από διάφορα στάδια στα έτη της εκπαίδευσης ο/η εκπαιδευόμενος/η μπορεί να εφαρμόσει την μεθοδολογία στον δικό του/της επαγγελματικό κλάδο, οργανώνοντας και συντονίζοντας ομάδες με την δική τους υπόθεση εργασίας. Εκπονώντας μικρές ερευνητικές εργασίες.
  • Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι σε αλληλεπίδραση με τον/την εκπαιδευόμενο/η και απαντάει στις επαγγελματικές του/της ανάγκες, για εξέλιξη και ανάπτυξη.

Για την απόκτηση του πλήρους οδηγού σπουδών απευθυνθείτε στην γραμματεία του Κέντρου.

Γενική περιγραφή των ωρών στα στάδια της πενταετούς εκπαίδευσης στο ΚΕΜΕΚΕΨ*

Συνολικές ώρες εκπαίδευσης 1550 ώρες
Βιωματική εμπειρία με το Ψυχόδραμα 200 ώρες
Ανώτερη κατάρτιση στο συντονισμό
Ψυχοδράματος/Κοινωνιοδράματος
384 ώρες
Θεωρία στην Κοινωνιομετρία, Κοινωνιόδραμα και Ψυχόδραμα 120 ώρες
Θεωρία Δυναμικής Ομάδας 80 ώρες
Θεωρία Ψυχοπαθολογίας και ψυχικής υγείας 40 ώρες
Ώρες εκπαίδευσης στο Ψυχόδραμα και το Κοινωνιόδραμα με εξωτερικούς εκπαιδευτές 160 ώρες
Playback 50 ώρες
Οργάνωση και Συμμετοχή σε Ψυχοδραματικές παρεμβάσεις 136 ώρες
Πρακτική άσκηση και εφαρμογή της μεθόδου 220 ώρες
Αξιολόγηση 14 ώρες
Ποιοτική έρευνα 20 ώρες
Διπλωματική εργασία και ώρες βιβλιοθήκης 30 ώρες
Εποπτεία ομαδική και ατομική 96 ώρες

* Η εκπαιδευτική ώρα ισοδυναμεί με 60 λεπτά στο Κέντρο

Λίγα λόγια για την κουλτούρα και το μοντέλο της εκπαίδευσης στο ΚΕΜΕΚΕΨ/ΣΣ

Η εκπαίδευση είναι βιωματική στο μεγαλύτερο μέρος της ενώ την διέπουν οι αρχές και το μοντέλο της συλλογικής- συνεργατικής μάθησης.

Από την αρχή της ένταξης κάθε εκπαιδευόμενου/ης στην εκπαιδευτική ομάδα και διαδικασία, ακολουθούνται μια σειρά συνεργασιών και οι συνεργασίες περιλαμβάνουν τη διδασκαλία ενός μαθητή στον άλλο μέσα από την δημιουργία μικρών ομάδων με διαφορετικές αναθέσεις. Στην ίδια εκπαιδευτική ομάδα εντάσσονται όλοι οι εκπαιδευόμενοι/μενες και από διαφορετικά στάδια εκπαίδευσης. Οι μεγαλύτεροι έχουν ανάγκη τους νεώτερους για μετάδοση των γνώσεων τους και οι νεώτεροι επίσης για να προκαλέσουν τα ερεθίσματα και να πάρουν απαντήσεις από τους ομότιμους τους. Το σημαντικότερο είναι ότι οι εκπαιδευόμενοι είναι υπεύθυνοι τόσο για την δική τους εκπαίδευση όσο και των άλλων μέσα από την επίτευξη κοινών στόχων. Ο κοινός στόχος αφορά την κατανόηση της θεωρίας όσο και την εφαρμογή της μεθοδολογίας. Η γνώση δημιουργείται και μεταμορφώνεται, οι μαθητευόμενοι/μενες, ενεργοποιώντας τις ήδη υπάρχουσες γνωστικές τους δομές βάση των ειδικοτήτων τους, δημιουργούν νέες δομές και δεξιότητες μέσα από τις οποίες τελικά αναπτύσσουν έναν νέο επαγγελματικό ρόλο του/της ψυχοδραματιστή/τίστριας.

Τα οφέλη είναι πολλά γιατί ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο η αυτονομία τους και η αυτό κατευθυνόμενη μάθηση με τις ιδιαιτερότητες αλλά και τις διαφορές της από άτομο σε άτομο.

Οι εκπαιδευόμενοι/μενες αιτιολογούν, ρωτούν συζητούν και διαπραγματεύονται τις πεποιθήσεις τους παίρνοντας έναν ενεργητικότατο ρόλο στην μάθηση και αποκτούν ευθύνη για τον ρόλο του ερευνητή /τριας προκειμένου να κατακτήσουν τον νέο ρόλο με επάρκεια.

Τέλος οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν, αποτελεί ένα κοινωνικό προϊόν της ομάδας, μέσα από την οποία εκπαιδεύονται ενώ στην πορεία η γνώση αυτή εσωτερικεύεται ατομικά από τον καθένα και την καθεμία.

Στην μαθητοκεντρική διάσταση που έχει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αυτοαξιολόγηση, στην αξιολόγηση της ομάδας, και των βασικών εκπαιδευτών/τριών της. Οι άξονες της αυτοαξιολόγησης είναι ο αυθορμητισμός και η δημιουργικότητα σαν βασικές έννοιες της θεωρίας των ρόλων, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία (ποσοτική και ποιοτική), ο σεβασμός ως διαπροσωπική δεξιότητα, και τέλος η συνεργασία σε όλα τα επίπεδα.

Ο/η κάθε εκπαιδευόμενος/η έρχεται με την επαγγελματική του/της ταυτότητα και το Κέντρο σέβεται και αναδεικνύει την ταυτότητα αυτή, εμπλουτίζοντας την με τα πολύτιμα εργαλεία την φιλοσοφία και την μεθοδολογία του Μορένο.

Με την εκπαίδευση που παρέχει το Κέντρο, θέλουμε να αναδείξουμε την διαφορετικότητα και την μοναδικότητα του καθενός και της καθεμιάς ως ανεκτίμητη αξία.